GezondheidForum.eu Gezondheid, Welzijn & Fitness. > Gezondheid > Afvallen > 20 kg afvallen,, doormiddel van de juiste voeding en een Crosstrainer??

Afvallen Alles wat je moet weten of af te vallen.

Antwoord

Discussietools
Oud 01-16-2008   #1
orangina
I can do It.. !!

orangina's schermafbeelding

Bedankt: 0
Bedankt 2 keren in 1 Post
orangina is on a distinguished road
Standaard 20 kg afvallen,, doormiddel van de juiste voeding en een Crosstrainer??

hallo,,
ik ben 19 jaar, ben ongeveer 182 lang en weeg ongeveer 97 kilo..
ik zou graag rond de 20 kilo willen afvallen,,
Hiervoor ga ik een Crosstrainer aanschaffen en met de juiste voeding beginnen,,
nu wilde ik vragen,, of er hier iemand is die mij kan vertellen, hoelang hoe vaak en hoe intensief ik het beste kan trainen op die crosstrainer..

ik wil de volgende crosstrainer halen..

[Alleen Geregistreerde Gebruikers Kunnen Links Bekijken. Klik Hier Om Te Registreren...]

enja, de voeding? moet ik daarvoor naar een dieetiste.. of kan iemand mij iets anders aanraden?? Wat te eten? Wat niet en hoevaak..??

ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen..

Groetjes
orangina is offline   Met citaat antwoorden
De Volgende 2 Gebruikers Zeggen Bedankt orangina Voor Deze Bruikbare Informatie.
Cervireekak (01-30-2013), Dwerieked (02-25-2012)
Oud 01-19-2008   #2
the machine
Health Professional

the machine's schermafbeelding

Bedankt: 5
Bedankt 47 keren in 22 Posts
the machine is on a distinguished roadthe machine is on a distinguished road
Standaard Re: 20 kg afvallen,, doormiddel van de juiste voeding en een Crosstrainer??

Hey orangina,

best moedig van je. 20 kg is wel veel, ik zou eerder in stappen van 5 kg proberen te werken. Als je 10 kg afvalt heb je ook al een bmi van onder de 25.

Maar ik kan je best wel helpen!!!

Het is de bedoeling om je metabolisme naar omhoog te werken, met andere woorden ervoor te zorgen dat onder andere je vet veel sneller verbrandt wordt.

Dit doe je op verschillende manieren.

Ten eerste lichaamsbeweging.

De crosstrainer ziet er best wel goed uit. Nu komt het er op aan genoeg en op de juiste manier te trainen. Je begint best met trainingen van 10 à 15 minuten om zo op te bouwen tot trainingen van een half uur en zelfs een uur. Het beste om vet te verbranden, zijn lange trage trainingen.
3 keer per week is het meest ideaal. Dan heeft je lichaam tussen de trainingen genoeg tijd om uit te rusten.
Je moet je vooral niet overdoen, je moet nog kunnen genieten van trainingen.
Een radio is ook altijd wel leuk als je aan het trainen bent.

Ik zou naast de crosstrainer thuis ook proberen af te spreken met vrienden of vriendinnen om samen bv. te gaan hardlopen, je kan je ook aansluiten bij een club. Wanneer je afspreekt met iemand anders voel je je ook verplicht om te gaan trainen. Terwijl wanneer je alleen moet gaan trainen dit wel eens 'vergeten' wordt, ik spreek uit eigen ervaring .
Maar wanneer je die 3 keer per week aanhoudt zulllen de kilo's er wel af vliegen! Sporten zorgt er namelijk voor dat je niet alleen tijdens het sporten maar ook tijdens de dagen erna veel meer kilo's gaat verbranden.

Voeding

Ook superbelangrijk. Hier is het ook de bedoeling om je metabolisme (en dus ook je vetverbranding) op te drijven. Daarom zijn 5 à 6 kleine maaltijden ideaal. Dit zorgt er ook voor dat je de honger voorkomt. Daarnaast moet je proberen veel water te drinken. Wat ik altijd doe is een fles van 1,5 liter water vullen en ervoor zorgen dat die op het einde van de (school)dag leeg is. Gedurende de avond (en na het sporten) kan je ook nog eens een fles van 0,5 liter leegdrinken. Deze grote hoeveelheid water zorgt er voor dat je gaat afvallen maar het zorgt er ook voor dat al je overtollig afvalstoffen worden afgevoerd. Je moet dit ook weer proberen op te bouwen. Je kan bv. eerst beginnen met 1 liter.

Nu terug naar de 6 maaltijden per dag. Een belangrijke tip: variatie is superbelangrijk. Het begint namelijk met een goed ontbijt (8u). Een goed ontbijt bestaat bv. uit een kom muesli en een stuk fruit. Of 2 volkoren boterhammen met jam. Dit zorgt ervoor dat je metabolisme al 's morgens op volle touren gaat branden dankzij de vruchtensuiker.

Om 10u kan je best een stuk fuit (bv. een appel) eten. Weinig calorieën.

Om 13u kan je het best een groentenmaaltijd nuttigen met bv. een beetje volkorenrijst en soep. Het is belangrijk om zo veel mogelijk rauwe groenten te nuttigen, deze bevatten over het algemeen het meeste vitaminen en mineralen. Een belegd volkoren broodje, bv. met eiersla en groenten kan ook.

Om 16u 2 rijstkoeken en een stuk fruit, bv. een peer.

Om 19u warm eten. Soep, vis en vegetarisch hebben voorang op (mager) vlees. Daarnaast een groentenmaaltijd en weinig aardappelen.

Hierna niets meer eten, water en soep mogen wel nog. Dit laatste is ook erg belangrijk omdat alles wat 's avonds gegeten wordt sneller als vet wordt opgeslagen.

Wat daarnaast ook een heel erg goede tip is om vet te verbranden, naast water kan je ook groene thee drinken. Groene thee is een enorme vetverbrander.

Het ziet er misschien wat streng uit, zondigen mag ook wel eens; Maar als je zondigt doe dit dan voor 19u. Of bv. vlak na een inspanning.

Overigens is he took belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren en zelf (heel veel info uit meerdere bronnen) te gaan opzoeken. Als je weet waarom je dingen doet is dit ook veel makkelijker vol te houden!

Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik er toch wel wat tijd in gestoken.
Als je nog vragen hebt, stel maar!
Healthy nutrition can change your whole life!
the machine is offline   Met citaat antwoorden
De Volgende 2 Gebruikers Zeggen Bedankt the machine Voor Deze Bruikbare Informatie.
bipOccupTit (12-10-2012), Bisiopovapath (12-18-2011)
Oud 01-30-2008   #3
the machine
Health Professional

the machine's schermafbeelding

Bedankt: 5
Bedankt 47 keren in 22 Posts
the machine is on a distinguished roadthe machine is on a distinguished road
Standaard Re: 20 kg afvallen,, doormiddel van de juiste voeding en een Crosstrainer??

en, lukt het een beetje ermee?
Healthy nutrition can change your whole life!
the machine is offline   Met citaat antwoorden
De Volgende 2 Gebruikers Zeggen Bedankt the machine Voor Deze Bruikbare Informatie.
avoicheacoume (01-24-2013), shab (05-23-2008)
Oud 08-25-2008   #4
Evelyne
What is Health?

Bedankt 2 keren in 1 Post
Evelyne is on a distinguished road

Dank je voor je uitgebreide info.

Ook ik hoop zo'n 25 kg af te vallen.
Heb sinds afgelopen zaterdag ook een crosstrainer. Heb me voorgenomen om elke dag te gaan trainen, nu nog een kwartiertje, maar ik hoop dat snel uit te kunnen breiden.
Ben erg benieuwd of ik nu dan echt af ga vallen. Goed op m'n eten letten doe ik al langer, maar daarmee alleen viel ik niet af. Hopelijk nu dan wel............
Evelyne is offline   Met citaat antwoorden
De Volgende 2 Gebruikers Zeggen Bedankt Evelyne Voor Deze Bruikbare Informatie.
Rashaffisioro (01-21-2013), taksslart (01-09-2013)
Oud 06-20-2009   #5
Dvc_Be
What is Health?

Bedankt 1 keer in 1 Post
Dvc_Be is on a distinguished road

Goeie tips!!! :-)
Dvc_Be is offline   Met citaat antwoorden
De Volgende Gebruiker Zegt Bedankt Dvc_Be Voor Deze Bruikbare Informatie.
ticeexhipse (01-10-2013)
Antwoord

GezondheidForum.eu Gezondheid, Welzijn & Fitness. > Gezondheid > Afvallen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een knuffel is goed voor de gezondheid van de vrouw LordMike Vrouwen 0 06-07-2007 10:20 AM
De voeding richtlijn samengesteld voor u en niet voor de grote bedrijven. LordMike Voeding 3 12-06-2006 11:12 PM
Voeding gerelateerde ziektes zijn de #1 oorzaak van voorkombare doden LordMike Algemeen 0 12-04-2006 01:29 PM
Lichaamsbeweging om de interne klok weer op het juiste ritme te brengen LordMike Algemeen 0 11-27-2006 01:41 PM
Europese energieministers steunen besparing van 20 procent tegen 2020 LordMike Gezonde Omgeving 0 11-23-2006 11:59 PM

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55 PM.

GezondheidForum.eu 2009